ویژه برنامه حافظ خوانی، نقالی و شاهنامه خوانی توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

ویژه برنامه حافظ خوانی، نقالی و شاهنامه خوانی توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ویژه برنامه «حافظ خوانی، نقالی و شاهنامه خوانی» به مناسبت گرامیداشت طولانی ترین شب سال به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در بوم گردی روستای بحرآباد جوین برگزار شد.

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی ضمن اعلام این خبر گفت: شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. این جشن در ۹ آذر ۱۴۰۱ ثبت میراث جهانی شده‌است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود و ایرانیان از زمان های دور این شب را دور هم جمع می شدن و بر این باور بودن که تاریکی نماد اهریمن است و عقیده داشتن شب هر چه قدر طولانی، خورشید دوباره نورش را به زمین هدیه می دهد.
وی افزود: شب یلدا در واقع انگيزه‌ای برای دورهمی اقوام دور و نزدیک، دور سفره‌ای پربرکت محسوب می شود؛ موضوعی كه زمينه ارتباط بيشتر و پیوند محكم‌تر خانواده‌ها را فراهم می‌کند..
از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم می توان به نقالی، حافظ خوانی، قصه گویی و نقل داستان رزم رستم و سهراب اشاره کرد..



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 30 آذر 1402برچسب:جشن شب یلدا،بوم گردی بحرآباد، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 5:43 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]